هزینه مشاوره ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است که تأثیر گذاری آن بر جنبه‌های مختلف زندگی فرد، به اهمیت هر چه بیشتر آن افزوده است. خیلی ها فکر می کنند هزینه مشاوره قبل از ازدواج خیلی زیاد است به همین علت اقدام به این کار نمی کنند. برخی از افراد هنوز به این جمله که ازدواج یک هندوانه سر بسته است اعتقاد دارند! باید بدانید این جمله تعریف درستی از ازدواج ارائه نمی‌دهد. روش‌های زیادی وجود دارد که به افراد در شناخت بهتر شریک زندگی‌شان کمک می‌کند. به این ترتیب افراد می‌توانند تصمیم بهتری گرفته و تا حدودی آینده زندگی خود را پیش بینی کنند. برای داشتن انتخاب بهتر نیاز است تا زوجین در این زمینه مشورت و راهنمایی بگیرند.

اگر در شروع کار هنوز نمی دانید مشاوره ازدواج چیست بهتر است به مقاله منتشر شده در سایت مراجعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید و بعد بفکر هزینه مشاوره پیش از ازدواج باشید.

چنین فردی باید معیارهای لازم از جمله تخصص را داشته باشد. در نتیجه همه افراد برای مشورت در مورد ازدواج مناسب نیستند. بهترین گزینه مشاور یا روانشناسی است که تخصص لازم در این زمینه را دارد و می‌تواند بهترین مشورت دهنده در این زمینه باشد. خوشبختانه در ایران جلسات مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین در نظر گرفته شده است که شرکت در آنها کمک می‌کند تا زوجین به درک بهتری از زندگی مشترک برسند و مهارت لازم برای حل تعارض‌هایی احتمالی زندگی مشترک را به دست بیاورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیستی جلسات مشاوره و هزینه مشاوره ازدواج با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما مقاله مرتبط با درمان اختلال خواب

هزینه مشاوره ازدواج:

هزینه جلسات مشاوره ازدواج به موارد مختلفی بستگی دارند. در ادامه به صورت کلی به شما توضیح داده شده است که عواملی همچون مدرک تحصیلی مشاور یا روانشناس، تخصص مشاور، شهرت و تجربه در برآورد هزینه مشاوره ازدواج تاثیر گذار است. به عنوان مثال هیچ کارشناسی در هیچ کلینیکی از پشت تلفن نمی تواند تشخیص دهد که شما به چند جلسه مشاوره نیاز دارید تا بتواند به شما هزینه مورد نیاز شما را اعلام کنید. یکی از عواملی که به شدت در بررسی این موضوع تاثیر گذار است تعداد جلسات مورد نیاز شما است. در کل موارد مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید اما با توجه به اینکه همیشه تمایل داریم تا خیلی سریع به جوابمان برسیم یک جدول از قیمت های موجود در سطح بین الملل آماده کردیم که می توانید آن ها را در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع خدمت میانگین قیمت به دلار
مشاوره ازدواج شروع از 90$ تا 200$
جلسه مشاوره خانواده/زوجی شروع  از $150 تا $300
تست‌های روانشناسی متفاوت بر اساس نوع تست
درمان‌های روان‌درمانی شروع $100 تا $200 یا بیشتر

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت وب‌سایت رسمی انجمن مشاوره ازدواج و خانواده آمریکا (AAMFT) مراجعه کنید.

هزینه مشاوره ازدواج آنلاین ( اینترنتی ) و تلفنی:

تا به امروز هیچ تعرفه ای از طرف سازمان نظام پزشکی برای هزینه مشاوره ازدواج اینترنتی یا هزینه مشاوره ازدواج تلفنی مشخص نشده است. اما کلینیک ها نسبت به خدماتی که نسبت به توانشان به شما عزیزان ارائه می کنند قیمت این موضوع را برآورد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برآورد هزینه مشاوره ازدواج اینترنتی یا تلفنی می توانید با کلینیک مورد نظر تماس بگیرید تا به شما اطلاعات کامل را ارائه کنند. فراموش نکنید که این موضوع هم عوامل خاص خودش را برای تعیین قیمت نهایی دارد. در اصل خدمتی که دریافت می کند با مشاوره ازدواج حضوری فرقی ندارد اما نسبت به اینکه کلینیک باید از زیرساخت های اینترنتی برای راه اندازی بستری که شما بتوانید به صورت آنلاین با آنها صحبت کنید استفاده می کنند باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنند طبیعی است که این موضوع مقداری با هزینه مشاوره های حضوری متفاوت باشد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه مشاوره ازدواج

مزایای بسیارِ شرکت در جلسات مشاوره و آگاهی بیشتر زوجین، در مورد آنها سبب شده تا افراد زیادی متقاضی شرکت در این جلسات مشاوره قبل از ازدواج باشند. یکی از پرتکرارترین سؤالات برای زوجین این است که هزینه مشاوره قبل از ازدواج چقدر است و پرداخت هزینه مشاوره ازدواج با کیست؟

عوامل مختلف تاثیرگذار در هزینه مشاوره قبل از ازدواج

پیشنهاد ما: مقاله مفید افسردگی چیست: معرفی راه های درمان بدون دارو

در خصوص هزینه مشاوره ازدواج 1402 باید بدانید که عوامل مختلفی بر روی قیمت گذاری و هزینه مشاوره ازدواج مؤثر هستند؛ بنابراین برای هزینه مشاوره ازدواج نمی‌توان یک عدد ثابت را بیان کرد. با این وجود با توجه به عواملی که در ادامه توضیح داده می‌شوند هزینه مشاوره‌های ازدواج مشخص می‌گردد:

  • مدرک تحصیلی مشاور یا روانشناس

جلسات مشاوره قبل از ازدواج در کلینیک‌های روانشناسی توسط مشاور یا روانشناس برگزار می‌شود. مدرک تحصیلی فردی که برگزار کننده این جلسات مشاوره است، تأثیر مستقیمی بر روی هزینه مشاوره‌های ازدواج دارد.

در این خصوص، بهتر است بدانید فارغ‌التحصیلان رشته مشاوره و روانشناسی با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند کار خود را در کلینیک مشاوره شروع کنند. به طور معمول درمانگرهایی که مدرک تحصیلی بالاتری دارند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

  • تخصص مشاور

تخصص و مهارت از جمله قابلیت‌هایی هستند که تنها با درس خواندن و کسب مدرک تحصیلی به دست نمی‌آید! تخصص فرد مشاور تأثیر بسیار زیادی بر روی تعیین هزینه مشاوره قبل از ازدواج 1402 دارد. مشخص است که هر چه تخصص مشاور بیشتر باشد، هزینه شرکت در جلسات زوج درمانی وی نیز بیشتر خواهد بود.

  • شهرت و تجربه

جالب است بدانید که شهرت و تجربه نیز می‌توانند در تعیین تعرفه مشاوره ازدواج مؤثر باشند. مشاوران برجسته و مشهور معمولاً هزینه بیشتری برای جلسات خود دریافت می‌کنند. با توجه به تخصص و کارآمد بودن جلسات مشاوره این افراد شرکت در آنها مقرون به صرفه است.

  • تعداد جلسات مشاوره

مشاوره قبل از ازدواج در چندین جلسه برگزار می‌شوند. تعداد جلسات مورد نیاز برای هر زوج متفاوت است و این تعداد با توجه به نظر درمانگر تعیین می‌شود. درمانگر هم در جلسه اول بعد از آشنایی با زوجین و بررسی شرایط، نظر خود را در مورد تعداد جلسات مورد نیاز بیان می‌کند.

مشاوره قبل از ازدواج نوعی روان درمانی محسوب می‌شود. در برخی از موارد، بنا به شرایط زوجین و نظر درمانگر تعداد جلسات مشاوره افزایش پیدا می‌کند. هر جلسه هم هزینه خود را دارد و افزایش تعداد جلسات به معنای افزایش هزینه آن است.

  • خدمات مشاوره

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر تعرفه مشاوره ازدواج خدماتی است که در طول جلسات درمانگر به زوجین ارائه می‌دهد. جلسات مشاوره شامل خدمات مختلفی هستند از جمله مشاوره، پرسشنامه، آزمون و… هر یک از این خدمات هزینه خاصی دارند و در صورت استفاده هزینه آن لحاظ می‌شود.

  • خصوصی یا عمومی بودن جلسات

جلسات مشاوره قبل از ازدواج به صورت گروهی یا فردی برگزار می‌شوند. نحوه برگزاری این جلسات متفاوت بوده و از اسم هر یک قابل حدس است. خصوصی یا عمومی بودن این جلسات بر روی هزینه مشاوره قبل از ازدواج 1402 مؤثر است.

در جلسات مشاوره گروهی چندین زوج شرکت می‌کنند و این موضوع سبب شده تا هزینه پرداختی هر زوج کاهش پیدا کند. اما در جلسات خصوصی مشاوره تنها برای یک زوج برگزار می‌شود و این جلسات در مقایسه با جلسات عمومی هزینه بیشتری دارند.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله میگرن چیست

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده در مورد مشاوره قبل از ازدواج و تأثیرات آن بر روی زندگی مشترک افراد، آمار طلاق در زوج‌هایی که قبل از ازدواج جلسات مشاوره را گذرانده‌اند، در مقایسه با افرادی که این جلسات را شرکت نکرده‌اند، کمتر است. کمتر بودن آمار طلاق در بین زوجینی که مشاوره دریافت کرده‌اند، به درستی نشان دهنده تأثیرات مثبت این جلسات بر روی موفقیت زندگی مشترک خواهد بود.

آمار طلاق در زوج هایی که مشاوره گرفتند کمتر است

در طی جلسات مشاوره، زوجین بهتر خود و شریک زندگی‌شان را می‌شناسند. از طرفی دیگر، مشاور به آنها مهارت‌هایی را یاد می‌دهد که بتوانند در برابر مشکلات زندگی رفتار بهتری از خود نشان بدهند. به عنوان مثال، مشاور به زوجین یاد می‌دهد تا باورهای رؤیا پردازانه‌ای که در مورد زندگی دارند را کنار گذاشته و با دید واقعی به زندگی نگاه کنند.

مزیت دیگر شرکت در جلسات مشاوره توجه به جنبه‌هایی از زندگی می‌باشد که ممکن است قبل از آن زوجین به آنها دقت نکرده باشند. به عنوان مثال، مدیریت امور مالی یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی مشترک است که بیشتر زوجین قبل از ازدواج به آن توجه نکرده و در مورد آن تصمیم گیری نمی‌کنند! مشاور به زوجین می‌گوید تا به این مسائل مهم پرداخته و با مشورت در مورد آن تصمیم درست را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اختلال دو قطبی چیست؟

کلینیک‌های روانشناسی زیادی جلسات مشاوره قبل از ازدواج را برگزار می‌کنند. یکی از بهترین کلینیک‌ها، کلینیک نازنین نور شاهی است. در این کلینیک از کادر متخصص و با تجربه استفاده می‌شود که می‌توانند برای شروع زندگی موفق کمک زیادی به زوجین بکنند.

جمع بندی:

با در نظر گرفتن این عوامل می‌توان به طور تقریبی دانست که هزینه هر جلسه مشاوره ازدواج چقدر است؟ حال باید دانست که هزینه مشاوره ازدواج با کیست؟ پرداخت این هزینه بر عهده خود زوجین است و برای اینکه کدام یک از زوجین باید آن را پرداخت کنند، می‌توانند با یکدیگر به تفاهم برسند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت: در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد هزینه مشاوره قبل از ازدواج پرداختیم. به این سؤال که هزینه هر جلسه مشاوره ازدواج چقدر است؟ پاسخ دادیم. در این خصوص دانستید که برای هزینه مشاوره ازدواج 1402 نمی‌توان عدد ثابتی را بیان کرد، زیرا این هزینه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و این موضوع سبب تا جلسات مشاوره هزینه‌های متفاوتی داشته باشند.

مزایای شرکت در این جلسات و تأثیرات مثبت آن بر روی زندگی زوجین سبب شده تا شرکت در آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. کلینیک روانشناسی دکتر نازنین نورشاهی می تواند برای شما با کیفیت ترین جلسات مشاوره قبل از ازدواج را برگذار کند تا بتوانید از آسیب های خیلی جدی جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های کلینیک در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

تایید شده توسط: تیم روانشناسی کلینیک دکتر نورشاهی
نکته: این مقاله صرفا جهت آگاه سازی شما کاربران عزیز می باشد و برای هرگونه اقدام درمانی باید با مشاور متخصص در ارتباط باشید.
تاریخ بروزرسانی مقاله: 11 آبان 1402

4.9/5 - (16 امتیاز)

پشتیبانی سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی سایت

تیم اختصاصی کلینیک روانشناسی دکتر نازنین نورشاهی همیشه در تلاش هست تا بتواند محتوا های با کیفیتی را برای شما عزیزان منتشر کند. اگر تمایل به خواندن موضوع خاصی دارید می توانید موضوعات مورد نظر خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا برای آن موضوع برای شما محتوا تولید کنیم.

15 دیدگاه

  • پیش مشاوره دارید که دقیق تر متوجه بشیم نیاز به مشاوره قبل از ازدواج داریم یا نه؟ تو این وضعیت اقتصادی یه مقدار سخته هزینه کردن

    • الهه عزیز چیزی تحت عنوان پیش مشاوره وجود نداره، با تلفن های کلینیک در ارتباط باشید تا مشاورین کلینیک شما را راهنمایی کنند.

      • اتفاقا من می‌خواستم بگم الان هزینه مشاوره ازدواج با کیه که متوجه شدم چطوری. ممنونم از توضیحات خوبتون.

  • من تجربه استفاده از مشاوره گرفتن رو دارم خیلی مفید بود پیشنهاد می کنم اگر کسی قصد ازدواج داره قبلش اقدام بکنه برای اینکار

    • سلام دوست عزیز، خیر لیست ثابتی وجود نداره لذا این لیست ها نسبت به زوجین می تواند متفاوت باشد.

  • من فکر می کنم شاید 10 جلسه به مشاوره نیاز دارم، هزینه 10 جلسه مشاوره ازدواج چقدر میشه؟

    • سلام احسان عزیز، برای برآورد هزینه جلسات مشاوره باید با کلینیک در تماس باشید.

  • ببخشید با توجه به اینکه همچی گرون شده هزینه مشاوره ازدواج 1402 هم خیلی افزایش پیدا کرده؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام ماندانا عزیز، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه مشاوره ازدواج 1402 یا امسال با کلینیک در تماس باشید.

    • الان که همچی داره روز به روز گرون میشه دیگه اگه هزینه مشاوره ازدواج هم زیاد بشه خیلی نباید تعجب کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *