مشاوره ازدواج چیست

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج، اصطلاحی که حتماً شما هم آن را شنیده‌اید. این نوع مشاوره یک روند درمانی محسوب می‌شود و به زوجین کمک می‌کند، برای شروع زندگی مشترک آمادگی بیشتری داشته باشند. در طی جلسات مشاوره ازدواج به زوجین مهارت‌هایی نظیر مهارت شناسایی مشکلات زندگی مشترک و حل تعارضات موجود آموزش داده می‌شود. از دیگر فواید مشاوره‌ قبل از ازدواج می‌توان به این مورد اشاره کرد که به افراد نحوه صحیح بیان احساسات و انتظارات را آموزش می‌دهد.

در برخی موارد زوجین به دلیل عدم آگاهی در مورد نحوه صحیح بیان انتظاراتشان دچار مشکل می‌شوند. به این ترتیب زوجین با کسب این مهارت‌ها زندگی موفق‌تری خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم به این سؤال که مشاوره ازدواج چیست؟ پاسخ دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوعات مختلف مشاوره ازدواج با ما همراه باشید.

At its core, marriage counseling is meant to help couples understand and resolve conflicts to improve their relationship. It’s intended to give couples the tools to communicate with more compassion and less fear while learning how to problem-solve and deal with conflict in a healthy manner.

www.forbes.com

چرا باید از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟

برخی از زوجین بدون اینکه بدانند مشاوره ازدواج چیست، هر روز به دنبال رفع مشکلات میان خود هستند. به این نوع مشاوره که به آن زوج درمانی نیز گفته می‌شود، یکی از روش‌های رفع مشکلات میان زوجین است که می‌تواند قبل از ازدواج و پس از ازدواج در جلسات آن شرکت کرد.

با شرکت در جلسات مشاوره ازدواج هر یک از زوجین می‌توانند راهکارهایی را برای تقویت رابطه خودشان یاد بگیرند و زندگی آرام‌تر و کم تنش‎تری داشته باشند. مشاور ازدواج می‌تواند با سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در شرایط خاص مانند زمانی که هر یک از طرفین دارای بیماری‌های روانی و یا سوء مصرف مواد هستند نیز در ارتباط باشد. در این صورت طیف وسیعی از بیماری‌ها با کمک مشاور ازدواج رو به بهبودی خواهند بود.

ممکن است در حین برگزاری جلسات مشاوره ازدواج، برای هر یک از طرفین مشکل باشد که در مورد مشکلات خودشان صحبت کنند. همین موضوع باعث شده تا برخی از زوجین از شرکت در جلسات مشاوره امتناع کنند و هیچ تحولی در زندگی خود به وجود نیاوند؛ اما واقعیت این است که حتی شرکت با دعوا، قهر و ناراحتی در جلسات مشاوره بهتر از این است که همواره زوجین مشکلات خود را روی هم جمع کنند و در نهایت آنقدر از هم دور شوند که امکان درمان و رفع مشکلات آن‌ها وجود نداشته باشد.

پیشنهاد ما: اگر به دنبال راه های درمان افسردگی هستید می توانید مقاله درمان افسردگی را مطالعه کنید.

بنابراین، با توجه به توضیحات ذکر شده در مورد این نوع مشاوره می‌توان گفت که کمک گرفتن از مشاورین ازدواج می‌تواند برای زوجین یک راهکار کلیدی باشد. حتی اگر طرفین هیچ مشکل حاد و نگران‌کننده‌ای ندارند، باز هم می‌توانند از این خدمات  استفاده کنند و با آرامش بیشتری زندگی خودشان را پشت سر بگذارند.

اگر جزو زن و شوهرهایی هستید که به سلامت رابطه عاطفی و جنسی خود اهمیت می‌دهید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کننید تا بتوانید اطلاعات خوبی در رابطه با موضوعات مختلف کسب کنید. حالا اگر مشکلاتی نیز در زندگی زناشویی شما وجود دارد که قادر به حل آن‌ها نیستید، شرکت در جلسات مشاوره ازدواج اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

چه زمانی باید از مشاوره ازدواج استفاده کرد؟

حالا که مقداری اطلاعات در رابطه با موضوعات مختلف کسب کردید، احتمالا به دنبال زمان مناسب برای مراجعه می‌گردید. اگر بدانید که لزوم شرکت در جلسات مشاوره ازدواج چیست، احتمالا سریع‌تر اقدام می‌کنید. واقعیت این است که هر فردی در زندگی مشترک ایده‌ها، ارزش‌ها، نظرات و زندگی شخصی خاص خودش را دارد.

هر خصوصیتی که یکی از زوجین در رابطه به همراه می‌آورد، الزاماً با شریک زندگی او مطابقت ندارد. این تفاوت‌هایی که میان زوجین وجود دارند، به منزله این نیست که مشکلی در ازدواج وجود دارد و یا حتما شما باید هر روز برای به کرسی نشاندن عقاید و رفتارهای خودتان با طرف دیگر درگیر شوید. واقعیت این است که این تفاوت‌ها می‌توانند تکمیل کننده زوجین باشند. حتی این تفاوت‌ها می‌توانند باعث جذب طرفین به یکدیگر شوند.

البته درک این تفاوت‌ها و احترام گذاشتن به آن‌ها، نیاز به یک رفتار محترمانه و حرفه‌ای دارد. ممکن است در میان برخی از زوجین، این تفاوت‌ها باعث ایجاد مشکل و تنش‌های خاصی شود که گاهی در میان خود زوجین قابل حل هستند، ولی گاهی نیز طرفین نمی‌توانند مشکلات خودشان را رفع کنند. اگر از مشکلات به وجود آمده مراقبت نشود، کم کم رابطه میان زن و شوهر دچار مشکل خواهد شد.

It may be a good time to start counseling if both you and your spouse feel dissatisfied within the relationship—especially if you’re working through a specific marital problem such as financial difficulty, infidelity, childcare issues, or another challenge.

دلیل مراجعه به مشاوره ازدواج چیست:

فارغ از اینکه چه دلیلی باعث بروز پریشانی در رابطه شده است، این مشکل می‌تواند باعث افزایش استرس، تنش، غم، ترس و نگرانی شود. ممکن است در ابتدا امیدوار باشید که مشکلات کم کم و به مرور زمان حل می‌شوند؛ اما ممکن است با رشد آن‌ها شاهد تاثیر این مشکلات روی اعضای خانواده، روابط اجتماعی و دوستی‌های خودتان نیز باشید. در این زمان است که بدون شک باید از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید تا بتوانید مشکلات ایجاد شده میان خودتان را برطرف نمایید.

پس در پاسخ به اینکه دلیل مراجعه به مشاوره ازدواج چیست، باید بگوییم که مراجعه به مشاور ازدواج دلیل نمی‌خواهد. شما می‌توانید هر زمانی که احساس کردید نیاز به یک هم صحبت دارید، در جلسات شرکت کنید؛ اما در اکثر موارد افراد وقتی که با مشکل خاصی در رابطه خودشان مواجه می‌شوند به فکر شرکت در جلسات مشاوره ازدواج می‌افتند. یک مشاور خوب و حرفه‌ای، می‌تواند به شما برای بیرون آمدن از تنش‌های روحی و جسمی ناشی از مشکلات زیر کمک کند. در ادامه برخی از دلایلی که می تواند باعث ایجاد پریشانی در رابطه شما عزیزان شود را نام می بریم.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله درمان میگرن

برخی از دلایی که باعث ایجاد پریشانی در رابطه می شود:

  • خیانت زوجین
  • مدیریت شرایط قبل و بعد از طلاق
  • سوء مصرف مواد در میان زوجین
  • شرایط جسمی یا روحی نامناسب
  • در مورد روابط همجنسگرایانه
  • برخوردهای فرهنگی
  • مشکلات مالی در میان زوجین
  • بیکاری زن یا مرد و مشکلات ناشی از آن
  • مشکلات ارتباطی میان زوجین
  • مشکلات جنسی و وجود روابط جنسی نامناسب
  • تعارضات در مورد تربیت کودک
  • ناباروری در زن و مرد
  • خشم و عصبانیت غیر قابل کنترل

7 دلیل اصلی طلاق زوجین

7 دلیل اصلی طلاق زوجین

وظیفه مشاور ازدواج چیست؟

تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که هدف از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج چیست؟ اصلا مشاور ازدواج باید برای بهبود شرایط شما چه کارهایی انجام دهد؟ برخی از زوجین که برای جلسات مشاوره به مشاور ازدواج مراجعه می‌کنند، انتظارات نادرستی از مشاور دارند.

واقعیت این است که مشاور ازدواج همانطور که از نامش مشخص است، یک مشورت دهنده، ولی متخصص است. مشاور ازدواج وظیفه تجویز دارو برای هر یک از زوجین را ندارد؛ اما در صورتی که هر یک از زوجین به دلیل مشکلات روحی و جسمی نیاز به مصرف داروهای خاص داشته باشند، مشاور می‌تواند آن‌ها را به یک پزشک متخصص ارجاع دهد.

بنابراین در پاسخ به اینکه هدف شرکت در جلسات مشاوره ازدواج چیست و مشاور چه وظایفی دارد، باید بگوییم که مشاور بسته به اینکه در کجا و با چه افرادی کار می‌کند، وظایف متفاوتی دارد. به طور کلی، در کشور ایران نیز خدمات متنوعی در هر یک از مراکز به مردم ارائه می‌شوند که مردم می‌توانند بسته به نیاز خودشان، از آن‌ها استفاده نمایند. اگر می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین وظایف مشاور در جلسات چیست، با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما: مطالعه مقاله درمان اختلال خواب

4 وظیفه عمومی مشاورین ازدواج:

  • گوش دادن به زوجین

اگر می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین وظیفه مشاور ازدواج در جلسات مشاوره چیست، باید بگوییم یکی از مهم‌ترین وظایف مشاور ازدواج، گوش دادن به زوجین است. برخی از زوجین به دلیل اینکه نمی‌توانند به خوبی مشکلات خود را بیان کنند، دچار تنش‌های زیادی هستند. اگر در یک جلسه درمانی، هم مرد و هم زن بتواند به‌راحتی و با آرامش خاطر مشکلات خود را بیان کند، بسیاری از قطعات پازل که باعث بروز مشکلات در میان زن و مرد شده‌اند، مشخص خواهند شد.

گوش دادن به زوجین در مشاوره ازدواج، مهم‌ترین مرحله است. شنونده بودن به ویژه در جلسات اول مشاوره بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر، اولین وظیفه یک مشاور این است که بدون قضاوت و پیش داوری، به توضیحات زوجین گوش بدهد.

  • شناسایی موانع و مشکلات میان زوجین

پس از اینکه مشاور ازدواج به خوبی به صحبت‌های زوجین گوش داد، نوبت به شناسایی موانع و مشکلات میان زوجین می‌رسد. این کار نیاز به چندین جلسه درمانی دارد و حتی ممکن است نیاز باشد تا هر یک از طرفین در جلسات مشاوره مجزا شرکت کنند. گاهی اوقات منشاء مشکلاتی که در میان زوجین وجود دارد به گذشته آن‌ها باز می‌گردد؛ زمانی که هنوز ازدواج نکرده بودند.

برخی از رفتارهای روحی و جسمی افراد ریشه در کودکی آن‌ها دارد. به همین خاطر، شناسایی موانع و مشکلات میان زوجین می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. قطعا بدون تشخیص این مشکلات، نمی‌توان راه حل‌های درمانی مناسبی را به طرفین یک رابطه ارائه کرد.

  • تشخیص مشکلات و ارائه راه حل‌های درمانی

مشکلاتی که در میان زوجین وجود دارند، ناشی از موانعی هستند که از قدیم تا به امروز شکل گرفته‌اند. مشاور ازدواج می‌بایست این مشکلات را شناسایی کند و آن‌ها را تشخیص دهد. ممکن است برای تشخیص مشکل میان زوجین چندین جلسه مشاوره نیاز باشد. حتی در برخی از موارد، در هر جلسه یک مشکل جدید با منشاء متفاوت توسط مشاور کشف می‌شود که نیاز به بررسی و توجه دقیق دارد.

در نهایت پس از اینکه مشاور مشکلات میان زوجین را شناسایی کرد، نوبت به ایجاد راه حل‌ها می‌رسد. راه حل‌ها باید بر اساس مشکلات هر فرد ارائه شوند و روش درمانی ارائه شده برای یک زوج با روش درمانی پیشنهادی برای زوج دیگری، متفاوت است. بنابراین، هم مشاور و هم خود زوجین باید برای بهبود رابطه تلاش کنند. در واقع وظیفه اصلی مشاور ازدواج «تسهیل تغییرات مثبت» در زندگی زوجین است.

  • هماهنگی و یا ارجاع زوجین به متخصصین دیگر

     مشاور ازدواج وظیفه ارائه راهکارهای درمانی با تغییر سبک زندگی و شرایط مختلف را دارد. در اکثر موارد می‌توان این مشکلات زوجین را با همین جلسات مشاوره درمان کرد؛ اما در برخی از موارد نیز نیاز است که در کنار جلسات مشاوره، افراد از داروها و یا توصیه‌های دیگر متخصصین نیز استفاده نمایند. بنابراین، وظیفه مشاور این است که در صورت نیاز مراجعین را به متخصصین دیگر مانند روانپزشک، متخصص تغذیه، متخصص ناباروری و … ارجاع دهد.

بیشتر بخوانید: اختلال دو قطبی چیست؟

آیا مشاوره ازدواج نتیجه‌ای هم دارد؟  

می‌دانیم که برخی از زوجین به دلایل مختلف از مشاوره ای که دریافت کردند نتیجه نگرفته‌اند؛ اما واقعیت این است که اصلی‌ترین دلیل نتیجه نگرفتن از این جلسات مشاوره، عدم تلاش برای بهبود رابطه و یا مراجعه به مراکز مشاوره نامناسب بوده است. مشاوره ازدواج می‌تواند باعث شود تا منبع تعارض‌ها و مشکلات میان زوجین مشخص شود و آن‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند. بنابراین، اینکه دلیل نتیجه نگرفتن از جلسات مشاوره ازدواج چیست، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید حتما بررسی شود.

پس اجازه دهید با هم بررسی کنید که نتیجه شرکت در جلسات مشاوره چیست؟ مشاوره ازدواج می‌تواند به طرفین کمک کند تا مهارت‌هایی که برای تقویت رابطه خودشان نیاز دارند را بیاموزند. به طور مثال، مهارت حل مسئله، بحث منطقی، صحبت کردن و … از جمله نتایج مشاوره هستند. معمولا زوجین پس از چند جلسه از مشاوره، متوجه می‌شوند که رابطه آن‌ها رو به بهبود است. طرفین رابطه متوجه می‌شوند که اختلافات آن‌ها قابل رفع هستند و نیازی به پایان دادن به رابطه نیست.

ممکن است بعد از چند جلسه متوجه شوید که رابطه‌تان رو به بهبود است. از سوی دیگر، ممکن است در نهایت متوجه شوید که اختلافات شما واقعاً آشتی ناپذیر است و بهتر است رابطه خود را پایان دهید. بنابراین، اگر به راه حل‌هایی که توسط مشاور به شما ارائه می‌شود، توجه داشته باشید؛ مطمئنا می‌توانید نتیجه خوبی از جلسات مشاوره بگیرید. فقط کافیست که درک کنید هدف شما از شرکت در جلسات مشاوره چیست و با تمرینات مشاور پیش بروید.

چرا همسرم به من دروغ می گوید؟

اگر مشاهده می‌کنید که همسرتان به شما دروغ می‌گوید و این امر برای شما مشکلات ایجاد می‌کند، مهم است با هم به صحبت بنشینید و به آرامی در مورد این مسئله با او گفتگو کنید. اگر احساس می‌کنید نیاز به کمک حرفه‌ای دارید، مشاوره زوجین نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به مسائل رابطه‌تان پرداخته و بهبود آن را ایجاد کنید.

ضرورت های مشاوره ازدواج:

هر نوع رابطه‌ای پیچیدگی خاص خود را دارد و در هر رابطه ممکن است مشکلات خاصی به وجود بیاید. ازدواج هم به عنوان یک رابطه دو طرفه از این قاعده مستثنی نیست. رابطه زناشویی را می‌توان مهم‌ترین رابطه دانست زیرا این رابطه بیشترین تأثیر را بر روی جنبه‌های مختلف زندگی فرد از جمله سلامت، رفاه و . . . بر جای می‌گذارد.

رابطه موفق رابطه‌ای است که زوجین در مرحله اول به درستی خود را شناخته و در مرحله بعد شریک زندگی خود را بشناسند. برای موفقیت هر چه بیشتر زندگی لازم است تا طرفین با مشکلات مختلف زندگی آشنا شوند و راه حل مناسب برای حل تعارضات احتمالی را آموخته باشند. برای رسیدن به چنین مهارتی لازم است تا یک فرد متخصص با زوجین همراه شود و مهارت‌های لازم را به آن‌ها بیاموزد.

دانستنی های مهم مشاوره ازدواج

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده در سال‌های اخیر به وقت مشاوره ازدواج توجه بیشتری شود، بررسی آمار و نتایج است. تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان‌دهنده، زوجینی که قبل از ازدواج جلسات مشاوره را به طور کامل گذرانده‌اند در مقایسه با زوج‌هایی که این جلسات را شرکت نکرده‌اند، رضایت بیشتری از زندگی زناشویی خود دارند. از طرفی دیگر آمار‌های طلاق ثبت شده هم نشان‌دهنده مؤثر بودن جلسات مشاوره قبل از ازدواج بر روی کاهش آمار طلاق است.

در طی این جلسات به زوجین آموزش داده می‌شود تا بتوانند نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی کرده و به این ترتیب بتوانند به صورت ساختارمند از هر یک از توانمندی‌های خود استفاده کنند، مشاور یا روانشناس گام به گام همراه زوجین می‌شود تا بتوانند مشکلات احتمالی که ممکن است در طی زندگی مشترک با آن روبرو شوند را شناسایی کرده و راهکار مناسب برای رویارویی با آن را داشته باشند.

تماس با کلینیک روانشناسی دکتر نورشاهی

در کلاس های مشاوره ازدواج چه سؤالاتی پرسیده می‌شود:

بهتر است با سؤالاتی که در جلسات مشاوره ازدواج پرسیده می‌شود، بیشتر آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مشاوره در طی جلسات مشاوره انجام می‌دهد این است که زوجین را وادار کند تا به صورت فعالانه در مورد موضوعات مهم زندگی مشترکشان فکر کنند.

در این خصوص مشاور با طرح سؤالات مختلف سبب می‌شود تا زوجین به جنبه‌هایی از زندگی که ممکن است به آن توجه نکرده باشند، بیشتر توجه کنند. در ادامه برخی از موضوعات مهمی که در مشاوره ازدواج حضوری پرسیده می‌شود را آورده‌ایم:

متداول ترین سوال های مشاوره ازدواج

چگونه استرس و تنش محیط خانواده را اداره می‌کنید:

تنش و استرس‌های روزانه بخش مهمی از زندگی هر فرد هستند که با ازدواج کردن نه تنها پایان پیدا نمی‌کنند بلکه ممکن است تشدید هم بشوند. هر شخص شیوه خاصی برای کنترل استرس‌های روزمره خود دارد ولی در زندگی مشترک که تنها حرف از یک نفر نیست، شیوه‌های فردی ممکن است زیاد کاربردی نباشند.

در نتیجه زوجین باید با یکدیگر روش مناسبی را پیدا کنند که برای هر دو کاربردی و مفید محسوب شود. مشاور به زوجین مهارت صحیح هم فکری برای حل تنش را آموزش می‌دهد. در خصوص اهمیت این موضوع لازم به توضیح می‌باشد که در بیشتر موارد عدم آگاهی در مورد مهارت‌های کنترل استرس به تشدید شدن آن در محیط خانه ختم می‌شود!

Going to marriage counseling does not mean you or your marriage is a failure. You might say “We don’t need counseling, we just need to stop fighting”. Actually it is a myth that a couple should not find. What is important is how you fight. If you came into my counseling practice and told me “we never fight”, that is actually a problem.

www.jouslinesavra.com

چگونه مشکلات مالی خانواده را اداره خواهید کرد:

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب بروز تنش و استرس در محیط خانواده می‌شود، مشکلات مالی و اقتصادی است. قبل از زادواج باید در خصوص مباحثی نظیر میزان درآمد زوجین، نحوه خرج کردن، نظر زوجین در مورد قرض دادن، نحوه پس انداز کردن صحیح از نظر زوجین و . . . بحث شده و زوجین به نتیجه درست برسند.

با وجود اهمیت بالای مسائل مالی بسیاری از زوجین قبل از ازدواج به این موضوع توجه نمی‌کنند که نتیجه آن افزایس تنش بین زوجین است. مشاور با جلب نظر زوجین به این مسائل سبب می‌شود تا زوجین در آرامش با یکدیگر گفت و گو کرده و به نتیجه درست برسند.

نحوه صحیح تصمیم‌گیری:

موضوع مهم دیگر در مشاوره ازدواج نحوه تصمیم‌گیری زوجین است. برای موفقیت بیشتر در زندگی و همچنین کاهش تنش‌ها لازم است تا زوجین قبل از ازدواج در مورد موضوعات مهم تصمیم‌گیری کرده و به نتیجه برسند. از جمله این موضوعات مهم می‌توان به این موارد اشاره کرد: محل زندگی زوجین کجا خواهد بود؟ تصمیم‌گیری در مورد چه موضوعاتی بر عهده هر فرد خواهد بود و چه تصمیم‌گیری‌هایی باید با نظر هر دو زوج گرفته شود؟ و . . . به نتیجه رسیدن در مورد چنین تصمیم‌هایی که هر کدام به اندازه خود مهم هستند از بروز تنش در زندگی آینده زوجین جلوگیری می‌کند.

تصمیم‌گیری در مورد فرزند‌آوری نیز از دیگر موضوعات مهم محسوب می‌شود که بهتر است زوجین قبل از ازدواج در مورد آن به نتیجه برسند. به طور کلی در وقت مشاوره ازدواج به موضوعات مختلفی دیگری نظیر رعایت حریم خصوصی یکدیگر نیز پرداخته می‌شود.

در صورتی که زوجین هم مذهب نباشند، مشاور آن‌ها را از اثرات این تفاوت مطلع ساخته و درخواست می‌کند به صورت آگاهانه تصمیم‌گیری کنند تا این موضوع سبب بروز مشکل در زندگی آن‌ها نشود. بررسی نظر زوجین در مورد میزان دخالت دوستان و اعضای خانواده در مسائل زندگی مشترک از دیگر جنبه‌هایی است که مشاور به آن می‌پردازد.

جمع بندی:

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح در خصوص پاسخ این سؤال که مشاوره ازدواج چیست؟ پرداختیم و با اهمیت مشاوره ازدواج آشنا شدید. برای اینکه جلسات مشاوره قبل از ازدواج بهترین تأثیر‌گذاری را داشته باشد، بهتر است کلینیک معتبری انتخاب کنید تا کادر مجرب آن بتوانند شما را بهتر راهنمایی کنند. کلینیک روانشناسی دکتر نازنین نورشاهی یکی از بهترین کلینیک‌های فعال در زمینه مشاوره ازدواج است.

کلینیک دکتر نازنین نورشاهی دارای کادری متخصص است که به زوجین کمک می‌کنند زندگی مشترک موفق‌تری را شروع کنند. نسبت به مزایای زیاد مشاوره ازدواج هزینه مشاوره ازدواج بسیار مقرون به صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه مشاوره قبل از ازدواج می توانید به مقاله منتشر شده در سایت مراجعه کنید.

منبع ها:

www.alliant.edu

www.talkspace.com

www.healthyplace.com

www.leadindia.law

سوالات متداول مشاوره ازدواج چیست:

بهترین سن ازدواج از نظر مشاور ازدواج چقدر است؟

عوامل زیادی روی سن ازدواج مناسب نقش دارند؛ اما می‌توان گفت بهترین سن توصیه‌شده برای ازدواج دختر 28 سالگی و برای پسر حدود 3 سال بعد است.

در جلسات حضوری آموزش هم داده می‌شود؟

بله. جلسات مشاوره ازدواج با آموزش انجام می‌شود. پس از چندین جلسه متوجه می‌شوید که هر بار مشاور برای بهبود رابطه، راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهد.

مشاوره ازدواج چه تاثیری در زندگی آینده ما دارد؟

بهبود رابطه، ایجاد آرامش و آسایش، تربیت فرزندان به بهترین شکل و … از جمله مزایای مشاوره هستند که در آینده آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

تایید شده توسط: تیم روانشناسی کلینیک دکتر نورشاهی
نکته: این مقاله صرفا جهت آگاه سازی شما کاربران عزیز می باشد و برای هرگونه اقدام درمانی باید با مشاور متخصص در ارتباط باشید.
تاریخ بروزرسانی مقاله: 11 آبان 1402

5/5 - (33 امتیاز)

پشتیبانی سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی سایت

تیم اختصاصی کلینیک روانشناسی دکتر نازنین نورشاهی همیشه در تلاش هست تا بتواند محتوا های با کیفیتی را برای شما عزیزان منتشر کند. اگر تمایل به خواندن موضوع خاصی دارید می توانید موضوعات مورد نظر خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا برای آن موضوع برای شما محتوا تولید کنیم.

22 دیدگاه

    • سلام دوست عزیز، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساعات مشاوره ازدواج در ساعت های اداری با تلفن های کلینیک در ارتباط باشید.

  • خانواده شوهرم ما هنوز ازدواج نكرديم دارن توي زندگي ما دخالت ميكنن مشاوره ازدواج ميتونه بهم كمكي بكنه؟

    • سلام دوست عزیز، بله چرا که نه. به مشاورین ازدواج مراجعه می کنیم که تمامی مسائل قبل از شروع زندگی مشترک با بیان کنیم و به دنبال راه حل آن باشیم.

  • ویدیو مفیدی بود ممنون میشم اگر براتون مقدور باشه ویدیو های دیگه ای مرتبط با همین موضوع مشاوره ازدواج چیست بزارید که بتونیم تصمیمات بهتری بگیریم

  • تا امروز هی فکر میکردم واقعا این مشاوره ازدواج چی هست بعد از خوندن این مقاله دلایل مختلفی رو متوجه شدم ممونم ازتون

    • سلام نازنین عزیز خیر شما می توانید بدون حضور طرف مقابل هم در جلسه های مشاوره ازدواج شرکت کنید.

  • سلام خسته نباشید
    چند تا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید:
    ۱- هزینه مشاوره ازدواج چقدر است؟
    ۲- جلسه مشاوره چطور برگذار میشود؟
    ۳- آیا جلسه مشاوره آنلاین هم دارید؟
    ۴- آیا امکان‌پرداخت اقساط وجود دارد؟
    ۵- آیا برای سرکت در جلسات، باید ۲ طرف حضور داشته باشیم یا جلسات انفرادی هم داریم؟
    ۶- جلسات ازدواج چقدر مهم هستند؟

    • سلام میلاد عزیز. همچنین شما.
      1 – بستگی به موارد مختلفی داره که در همین صفحه راجبش صحبت شده ولی می تونید با تلفن های کلینیک تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق تری بهتون بدن.
      2 و 3 – به صورت حضوری و آنلاین هر طور که شما تمایل داشته باشید. جلسات حضوری در کلینیک ما واقع در نیاوران تهران برگذار میشن.
      4 – در کل به این شکل کار نمی کنیم ولی اگر تعداد جلسات شما زیاد باشد کلینیک راهی برای پرداخت راحت تر شما پیدا می کند.
      5 – می تونید هم به صورت گروهی که هر دو طرف حضور داشته باشند شرکت کنید به صورت انفرادی هم می تونید مشکلی نداره.
      6 – انقدری مهم هست که به واسطش شما می تونید یک زندگی خوب رو شروع کنید و خیلی از چالش های احتمالی رو حذف کنید و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

  • ممنونم از مقاله خوبتون یه سوال داشتم دکتر مشاوره ازدواج با مشاور مشاوره ازدواج فرقی می کنه؟ پیش کی باید مراجعه کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *